ellenk

Halmstad

Kategori: Allmänt

Har precis skickat in min första uppgift till en workshop nu. Skolan drog igång med full fart direkt, och hittills så älskar jag det. Längtar tills jag kommer in i det ännu mer.
Vad gör jag här? Kanske någon tänker?
Varför Halmstad?

Min plan var inte att börja plugga nu. Visste inte riktigt vad jag ville läsa med tanke på att jag vill plugga till dietist, och det är alldeles för höga intagningspoäng.
Jag sökte allt möjligt som jag tyckte lät intressant, kollade inte på stad eller något, utan gick helt bara på utbildningen.
När man i juli fick antagningsbrev hade jag glömt bort vad jag hade sökt och i vilken ordning. Hade nog inte ens kollat ordningen jag valde allt i innan jag skickade in ansökan.
Hur som helst så blev jag möga förvånad när jag kom in på första urvalet. Såg då att det var i Halmstad. Eftersom jag kommit in ströks alla mina val efter detta, och precis under hade jag sökt samma utbildning fast i Stockholm.
Det var försent, men glad är jag för det även fast det kändes vemodigt då..
Vi stod inför en jobbig situation på jobbet just då också eftersom företaget skulle säljas och vi inte riktigt visste hur det skulle bli. Så jag tänkte "shit, jag ger det en chans" fick massa pepp av alla runt omkring mig också.
2 veckor efter jag fått detta beslut flyttade jag alltså ner till västkusten.
Aldrig besökt staden, visste inget, kände "typ" ingen.. Men se så bra det blivit. Jag är stennöjd än så länge.
Jag pluggar alltså hälsopedagogs programmet.
180hp, 3 år lång och jag får en kandidatexamen i pedagogik med inrikting hälsa. Ska även välja inriktning men har inte riktigt bestämt det ännu. Men vad jag redan känner så tror jag att det är guld att flytta iväg och plugga. Jag kommer växa så mycket som person, har redan gjort det.
Kan inte vänta och se, vart denna tid i livet tar mig. Känns så bra!

Kommentera inlägget här: